6 načinov za lajšanje bolečin v križu

Velika večina ljudi preživi dobršen del svojega dneva sede: odrasli v službi, otroci v šoli. Ker se tudi v prostem času premalo gibamo, prihaja do slabe telesne drže, pri otrocih se vse pogosteje pojavlja skolioza, pri odraslih pa bolečine v sklepih in hrbtenici. Za lajšanje bolečin v križu, ki so pri marsikomu kronične, lahko v veliki meri poskrbimo sami, brez farmacevtskih pripravkov oziroma tablet proti bolečinam. In najboljše pri tem je, da lahko lajšanje bolečin v križu hkrati poskrbi za omejevanje oziroma za odpravljanje bolečin v križu.

Bolečine v križu

Z bolečinami v križu se spopada veliko ljudi.

1. Raztezanje.

Če vas je »uščenilo« v križu, je lahko bolečina tako huda, da vam ne preostane drugega kot obisk zdravnika. Kadar vendarle ni tako hudo, pa lahko za lajšanje bolečin v križu poskrbi dobro raztezanje oziroma »stretching«. Poiščite vaje za raztezanje celotnega telesa in jih redno izvajajte, saj je pogosto razlog za bolečino le v tem, da se vretenca zbijejo na kup in je treba poskrbeti, da bo med njimi ponovno dovolj prostora. Če vam raztezanje pomaga in prija, vam priporočamo, da se morda odločite za trening joge – ta namreč klasične raztezne vaje še nadgradi.

2. Krepitev mišic z vadbo.

Če želite poskrbeti za lajšanje bolečin v križu, morate v prvi vrsti razbremeniti hrbtenico, to pa pomeni, da je treba nalogo podpiranja trupa prenesti z vretenc na mišice. Okrepiti morate vse mišice trupa, hrbtne in trebušne, mišice ramenskega obroča in mišice vratu.

3. Krepitev mišic z elektrostimulatorjem.

Tisti, ki niste več v najbolj rosnih letih in bi vam intenzivna vadba povzročila težave, se lahko lotite krepitve mišic z elektro stimulatorjem. Ti imajo običajno na izbiro več različnih programov – nekateri so namenjeni odpravljanju bolečin (tako imenovani TENS), drugi krepitvi mišic, tretji masaži. Zagotovo bodo prav vsi blagodejno vplivali na vaš križ.

4. Toplota.

Včasih pride do bolečin v križu tudi zato, ker si »prehladite živec«. Res je, križ je občutljiv na mraz, zato ga nikoli ne imejte golega, po potrebi pa v hladnih dneh nosite tudi dodatno toplo zaščito. Kadar imate bolečine v križu zaradi prehlada, pa poskusite s toplimi oblogami, saj bodo te bolečine precej hitro odgnale.

5. Primerna obutev.

Za lajšanje bolečin v križu lahko vedno poskrbite tudi z nošenjem primerne obutve oziroma tudi z izdelavo vložkov za čevlje, ki so izdelani prav po meri za vas. To je še posebej primerno za ljudi, ki so veliko na nogah, njihove bolečine pa so kronične.

6. Masaža in kiropraktika.

Pri nekaterih bolečinah je blagodejna masaža, za lajšanje bolečin v križu pri večjih težavah, pa je dobra kiropraktika. Pri tem je nujno, da se vedno odločite za strokovnjaka, ki mu svoje težave najprej dobro predstavite – sicer lahko tudi navadna masaža povzroči več škode kot koristi.